Royal Society Inspires Numerically-Proven Self-Debasement At Shameful BBC News Website

I know it’s hopeless, but today I have sent a complaint to the BBC for the shameful, biased coverage of the Royal Society’s “new short guide to the science of climate change”.

For unfathomable (ahr ahr!) reasons, much is made of the association between two Fellows of the Royal Society and the Global Warming Policy Foundation (GWPF). One is left to wonder if the remaining 41 Fellows “who called for” the new Royal Society pronouncement, are just stooges of the GWPF. Who knows, perhaps Pallab Ghosh believes the whole Society including Lord Rees are zombies manipulated by Lord Lawson?

Actually, it’s not just a matter of opinion. Keep in mind that the article is titled “Royal Society launches new climate change guide“. Therefore one would expect it to be dedicated to the Royal Society and its stance on climate change. Keep also in mind that journalists are painfully aware of the importance of dedicating the right number of words to the right topic.

Now, there are 419 words in Mr Ghosh’s piece. Of those, 83 are dedicated to Bob Ward’s likely slanderous innuendos against the GWPF, a topic that is removed as far as it gets from the Royal Society and its stance on climate change:

…Lord Lawson’s Global Warming Policy Foundation […] campaigns against climate researchers and promotes inaccurate and misleading information about climate change

That’s 83/419=19.81% of the total. Now add the words in the previous paragraph in the article, just as well irrelevant to what the article was supposed to be about, and you get 125/419=29.83%.

In other words, 30% of Mr Ghosh’s writing has little to do with the Royal Society and its stance on climate change. Can anybody imagine what would happen at the BBC if, say, 30% of any political article were blatantly irrelevant?

Funny to see such a shameful behaviour in their “science” section of all places.